ЦНАП інформує!!!

Центр надання адміністративних послуг Добропільської райдержадміністрації інформує щодо деяких питань функціонування Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Регулювання відносин, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень здійснює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон), який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав (https://zakon.rada.gov.ua).
Умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об’єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов’язки суб’єктів у сфері державної реєстрації визначає Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (далі – Порядок).
Державна реєстрація прав – це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру прав (стаття 2 Закону).
При цьому слід звернути увагу, що механізм внесення змін до записів Державного реєстру прав за окремою заявою уповноваженої особи існує виключно для тих цілей, коли наявні підстави для внесення змін, у той же час підстави для проведення державної реєстрації прав відсутні (не відбувається набуття, зміни чи припинення речового права, обтяження), або ж коли технічні можливості Державного реєстру прав наразі не дають можливості під час проведення державної реєстрації прав внести відповідні зміни.
Так, відповідно до пункту 38 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1141 (далі – Порядок ведення Державного реєстру прав), зміни до записів Державного реєстру прав вносяться у разі зміни ідентифікаційних даних суб’єкта права, визначення часток у праві спільної власності чи їх зміни, зміни суб’єкта управління об’єктами державної власності, відомостей про об’єкт нерухомого майна, у тому числі зміни його технічних характеристик, виявлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав чи документах, виданих за допомогою програмних засобів ведення зазначеного Реєстру (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка).
Відповідно до пункту 8 Порядоку ведення Державного реєстру прав, під час формування заяви про внесення змін до запису Державного реєстру прав додатково до відомостей, передбачених пунктом 6 цього ж Порядку, вносяться відомості про:
1. тип змін до запису Державного реєстру прав:
- технічна помилка в записах;
- зміна відомостей, наявних у записах.
Під час формування заяви обирається один із передбачених цим підпунктом типів змін до запису Державного реєстру прав;
2. реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна (у разі наявності відкритого розділу на об’єкт нерухомого майна);
3. номер запису в Державному реєстрі прав;
4. опис змін;
5. документи, подані для внесення змін до запису Державного реєстру прав:
- назва документа;
- серія документа (за наявності);
- номер документа;
- дата видачі документа;
- уповноважений суб’єкт, що видав документ;
- строк дії документа (за наявності);
- додаткові відомості про документ (за наявності).
Також повідомляємо, що у разі втрати Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, суб’єкт права може замовити Інформаційну довідку з Державного реєстру прав.
Інформація з Державного реєстру прав про зареєстровані речові права, обтяження речових прав, про об’єкти та суб’єктів таких прав (обтяжень) містить актуальні на дату та час її надання відомості про зареєстровані речові права, їх обтяження щодо одного об’єкта нерухомого майна, наявні в Державному реєстрі прав, а також відомості з його невід’ємної архівної складової частини, або відомості про відсутність зареєстрованих речових прав, їх обтяжень щодо такого об’єкта нерухомого майна.