Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що органи Пенсійного фонду України щороку з 1 квітня без додаткового звернення пенсіонера проводять перерахунок пенсії тим особам, які на 1 березня набули право на проведення перерахунку пенсії передбаченого абзацом першим – третім частини четвертої статті 42 зазначеного Закону.
Пенсіонери, які після призначення (перерахунку) пенсій продовжували працювати та набули не менше 24 місяців страхового стажу, мають право звернутися до територіальних управлінь Пенсійного фонду України із заявою для проведення відповідного перерахунку пенсії. При цьому потрібно звернути увагу, що обчислення страхового стажу, який дає право на перерахунок пенсії, здійснюється не раніше дня, що настає за днем, по який обчислено страховий стаж під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії.
Якщо ж 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку пенсії) пенсіонер набуває у лютому місяці цього року або до цього, пенсіонеру не обов’язково звертатися до органів Пенсійного фонду із заявою про перерахунок пенсії, оскільки його буде здійснено автоматичним способом з 1 квітня 2019 року, на підставі даних про страховий стаж, наявних у системі персоніфікованого обліку. Зазначений перерахунок провадитиметься на найбільш вигідних для пенсіонера умовах, тобто з урахуванням стажу після призначення (перерахунку) пенсії, або з урахуванням стажу та заробітної плати після призначення (перерахунку) пенсії.

11.03.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Н. Пітик, за участю заступника начальника управління Н. Громило, керівників структурних підрозділів. Обговорювались питання щодо виконавської дисципліни, технавчання працівників відділів по роботі з офісними програмами, проведення декларування працівниками управління, підготовки до відкриття агентського пункту у с. Світле та ін.

11.03.2019 – в.о. начальника управління Неоніла Пітик взяла участь в апаратній нараді при голові Добропільської райдержадміністрації.

12.03.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 Катерина Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

14.03.2019 – начальник відділу обслуговування громадян № 1 Наталя Хничова провела виїзний прийом громадян та зустрічі з трудовими колективами Білозерської міської ради та товариства з додатковою відповідальністю «Шахта Білозерська», а також зустрілась з учнівською молоддю загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів № 13-15, 18 м. Білозерська та провела з ними квест-ігри.

14.03.2019 – проведено зустрічі начальником відділу адміністрування, супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації Ольгою Волошиною та начальником відділу обслуговування громадян № 1 Наталею Хничовою у трудових колективах Добропільського відділення Покровського відділу поліції ГУНП в Донецькій області та загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів № 13-15, 18 м. Білозерська з метою підвищення рівня інформованості громадян щодо нових функціональних можливостей Веб-порталу Пенсійного фонду України, в тому числі запровадження електронних документів з QR-кодом.

15.03.2019 – відбулось урочисте відкриття агентського пункту в с. Світле за участю начальника головного управління ПФУ в Донецькій області Наталії Рад та в.о. начальника Добропільського об’єднаного управління ПФУ Донецької області управління Неоніли Пітик.

11.03 та 15.03.2019 – заступник начальника управління Наталія Громило взяла участь у засіданнях комісій райдержадміністрації та міської ради з питань призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

15.03.2019 – заступник начальника фінансово-економічного відділу Олена Соколова взяла участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат з питань стягнення боргу з ЄСВ.
За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 30 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 7 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 296 звернень, що на 9,5 % менше, ніж за попередній тиждень (327 звернень). Прийнято: 25 заяв на перерахунок пенсій, 14 – на первинне призначення пенсії, 54 особи отримали консультації з питань пенсійного забезпечення та 2 особи надали заяви про взяття на облік з інших регіонів України, за виготовленням електронного пенсійного посвідчення звернулась 8 осіб, 9 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 15 осіб;
- прийнято 4 заяви на отримання смс-повідомлень;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 26 осіб;
- за попередній тиждень звернулося 13 осіб на прийом до управління за допомогою скайп-зв’язку.

Для субсидіантів, які не є пенсіонерами

Отримати субсидію ця категорія субсидіантів зможе з 12 числа кожного місяця. Для отримання потрібні лише паспорт та ідентифікаційний код. Якщо субсидіант, який не є пенсіонером, не має поточного рахунку в Ощадбанку. Міністерство соціальної політики надішле адресне повідомлення про суму призначеної субсидії та механізм її виплати через Ощадбанк.
Підкреслюємо, що для зручності необхідно перед відвідуванням банку ПРОЙТИ РЕЄСТРАЦІЮ на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua або в Контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території Україні). Це дасть субсидіанту змогу самостійно обрати найближче відділення, зручний час та дату отримання субсидії без черг.
При отриманні першої субсидії в грошовій формі через систему грошових переказів «Швидка копійка» субсидіанту буде запропоновано відкрити поточний рахунок. Це дасть змогу при зарахуванні подальших субсидій отримувати від Ощадбанку SMS про надходження субсидії (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Не потрібно буде кожного разу відвідувати відділення для отримання субсидії, вона буде автоматично зараховуватись банком на карту; отримуючи субсидію на карту, клієнт матиме змогу знімати кошти в будь-якому банкоматі, а також зручно та своєчасно оплачувати комунальні послуги в мобільному або інтернет-банкінгу «Ощад 24/7».
При цьому якщо субсидіант, який не є пенсіонером, вже має поточний рахунок в Ощадбанку для виплати соціальної допомоги/депозитів/заробітної плати субсидію автоматично буде зараховано саме на цей рахунок і Ощадбанк надішле SMS про її надходження (за умови активованої клієнтом послуги SMS-банкінгу).

Для субсидіантів – пенсіонерів

! Зазначаємо, що субсидіантам-пенсіонерам НЕ ПОТРІБНО додатково реєструватись для отримання субсидії. Пенсіонери-субсидіанти отримають субсидію одночасно з пенсією через Укрпошту або на свій банківській пенсійний рахунок у звичайні строки (в Ощадбанку або, в якому вони зазвичай отримують пенсію). Субсидіанти-пенсіонери, які отримують пенсію в Ощадбанку, отримають від банку SMS про надходження субсидії (за умови активованої клієнтом послуги SMS-банкінгу).
Клієнти всіх категорій, яким субсидію було призначено до 31 грудня 2018 року отримуватимуть субсидію у грошовій формі з березня 2019 року. Рахунки за комунальні послуги надходитимуть в повному обсязі без урахування субсидії і субсидіант має самостійно і своєчасно оплачувати їх, використовуючи отримані кошти. Кошти, які в нього залишається після отримання субсидії та оплати комунальних послуг (заощаджені за рахунок економічного споживання послуг) він зможе витрачати на власний розсуд.

Хто, коли і як зможе отримати субсидію у грошовій формі?

З початку року Урядом запроваджено механізм надання житлових субсидій у грошовій формі. А з лютого – у готівковій. Тобто зараз надання житлових субсидій здійснюється паралельно за двома механізмами. Громадяни, яким призначено субсидію з 2018 року (це жовтень, листопад, грудень), вже в березні отримають нараховані їм субсидії готівкою. Для осіб, які одержують пенсії, виплата буде здійснюватися через Пенсійний фонд У країни одночасно з виплатою пенсій і у той спосіб, у який вони отримують пенсію (поштою чи через банк).

Особи, які не одержують пенсії, зможуть отримати такі кошти через Ощадбанк (на поточні рахунки або через систему термінових переказів). Отримавши готівкові кошти, громадяни повинні самостійно статити за спожиті комунальні послуги.

Для громадян, які звернулися за призначенням субсидії в поточному році, працює механізм надання субсидій у грошовій формі. За цим механізмом розрахунок з управителями, об 'єднаннями, виконавцями комунальних послуг здійснюється Ощадбанкам шляхом перерахування коштів на їхні рахунки з рахунка для виплати житлових субсидій. Про стан розрахунків за послуги Ощадбанк інформує одержувача субсидії шляхом надсилання йому смс-повідомлення, у якому обов 'язково зазначаються дині про наявний залишок платежу, який громадянин повинен сплатити, за кожним видом послуг. Гоомадяни зобов 'язаиі щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми ж итлової субсидії, перерахованої управителям, об ‘єднанням, виконавцям комунальних послуг.

Зекономлені кошти громадяни зможуть отримати за підсумками опалювального сезону (вони будуть перераховані на поточні рахунки громадян в Ощадбанку).

Чи може людина сама обирати за яким механізмом вона хоче отримувати субсидію?

На жаль, ні. Сьогодні нормативно це не передбачено.

Чи потрібно подавати додаткові документи для отримання субсидії у готівковій формі?

Ні. зараз ніяких документів надавати не потрібно, А от у травні, всі, хто отримає субсидію у готівковій формі, повинні будуть звернутися до управлінь соціального захисту населення з новими заявою та декларацією. Крім того, у разі будь яких змін (у складі сім 'ї чи щодо отриманих послуг, щодо здійснення купівлі чи набуття права на володіння майном тощо) громадяни повинні повідомляти органи соціального захисту населення протягом ЗО календарних днів. У разі зміни стаду сім "і подаються нові заява та декларація.

Чи необхідно громадянам звертатися до Ощадбанку для відкриття рахунків?

Ні, для відкриття рахунків звертатися не потрібно. Тільки для отримання коштів громадянам, які не одержують пенсії.

А яким чином громадяни дізнаються про розмір і термін отримання ними коштів субсидії?

Кожний громадянин отримає персональне повідомлення, в якому будуть зазначені всі необхідні відомості для отримання належних йому коштів субсидії.

Від чого залежить розмір субсидії?

Розмір субсидії визначається окремо для кожного домогосподарства як різниця між розміром плати за житлово-комунальні послуги (в межах соціальних норм та соціальних нормативів) та розміром обов 'язкового відсотка платежу, який, перш за все, залежить від сукупного доходу сім ’ї.

Чи може громадянин витратити отримані кошти на щось інше?

Звісно, якщо людина економно споживала ресурси і після оплати за всі спожиті послуги у неї залишилися зайві кошти, то вона може залишок витратити на свій розсуд.

Слід знати, що Положенням про порядок призначення житлових субсидій визначено, що житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період) у разі наявності простроченої понад місяць заборгованості з оплати 'житлово- комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком на суму понад 340 гри.

Тож питання отримання житлової субсидії в наступному періоді в певній мірі залежить від самих громадян.

В чому переваги нового механізму надання житлових субсидій?

Перевага в тому, що отримавши готівкові кошти, громадянин буде зацікавлений в економному споживанні енергоресурсів, в тому числі шляхом застосування енергозберігаючих технологій.

04.03.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Неоніли Пітик за участю заступника начальника управління Наталії Громило та керівників структурних підрозділів.  Обговорювались питання виконавської дисципліни, своєчасності виплати пенсій та субсидій, активізації роботи з арбітражним керуючим по підприємству банкруту, проведення інформаційно-роз’яснювальних заходів, подальшого удосконалення роботи зі зверненнями громадян та ін.

04.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь в апаратній нараді при голові Добропільської райдержадміністрації.

04.03.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

05.03.2019 – заступник начальника управління Н. Громило взяла участь у заході, присвяченому Міжнародному жіночому дню, який проводив Територіальний центр соціального обслуговування громадян (надання соціальних послуг) Добропільського району.

05.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик разом з представниками управління взяли участь у святковому концерті з нагоди Міжнародного жіночого свята, яке відбулось в Центрі культури та дозвілля м. Добропілля.

06.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат з питань стягнення боргу з ЄСВ.

06.03.2019 – делегація працівників управління на чолі з в.о. начальника управління Н. Пітик була запрошена на урочистий захід з нагоди жіночого свята 8 березня, яке відбулось в залі засідань Добропільської райдержадміністрації.

07.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик, заступник начальника управління Н. Громило разом з керівниками структурних підрозділів привітали жінок управління зі святом Міжнародного жіночого дня, нагородили грамотами кращих працівників та оголосили подяки.

07.03.2019 – делегація працівників відділу обслуговування громадян № 2 була запрошена на святковий концерт «Чарівна жінка Весна», який відбувся в залі Олександрівської школи мистецтв.

07.03.2019 – за ініціативи профспілкового комітету в управлінні було організовано театралізоване дійство з приводу святкування Масляної.

За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 15 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 7 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 327 звернень, що на 0,3 % менше, ніж за попередній тиждень (362 звернення). Прийнято: 26 заяв на перерахунок пенсій, 15 – на первинне призначення пенсії, 4 особи надали заяву про взяття на облік з інших регіонів України, за виготовленням електронного пенсійного посвідчення звернулась 1 особа, 7 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 24 особи;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 27 осіб;
- засобом скайп-зв’язку скористалася 1 особа.
.

25.02.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Неоніли Пітик за участю керівників структурних підрозділів. Обговорювались питання виконавської дисципліни, про здійснення контролю за виконанням рішень суду, проведення самоперевірки з окремих питань діяльності управління, організацію роботи по виплаті житлових субсидій, проведення індексації пенсій та ін.

25.02.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь в апаратній нараді при голові Добропільської райдержадміністрації.

26.02.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик провела зустрічі з ветеранською організацією Добропільської міської ради ветеранів Афганістану та громадською організацією Ветеранів Афганістану Добропільського району.
26.02.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва провела виїзний прийом громадян та зустріч у трудовому колективі Золотоколодязської сільської ради.
26.02.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва провела зустріч-урок та флешмоб з учнівською молоддю Золотоколодязської ЗОШ І-ІІІ ст. Добропільської районної ради.

27.02.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь в засіданні міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної та в засіданні районної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та ін. соціальних виплат, які пройшли в Добропільській райдержадміністрації.

28.02.2019 – заступник начальника Добропільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області Н. Громило провела зустріч з представниками Добропільської міської Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Союз Чорнобиль України».

01.03.2019 – в. о. начальника управління Н. Пітик взяла участь в робочій нараді з членами робочої тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат з питань стягнення боргу з ЄСВ.

01.03.2019 – в. о. начальника управління Н. Пітик за участю в.о. начальника Добропільського відділу ДВС Лашиної А.В. провели засідання робочої групи з координації діяльності по наповненню бюджету Добропільського об’єднаного управління ПФУ Донецької області.
01.03.2019 – заступник начальника управління Н. Громило взяла участь у засіданнях комісій міської ради та райдержадміністрації з питань призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 19 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 1 судовому засіданні по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 362 звернення, що на 9,3 % менше, ніж за попередній тиждень (399 звернень). Прийнято: 58 заяв на перерахунок пенсій, 11 – на первинне призначення пенсії, 1 особа надала заяву про взяття на облік з інших регіонів України, за виготовленням електронного пенсійного посвідчення звернулась 4 особи, 10 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 33 особи;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 31 особа;
- засобом скайп-зв’язку скористалися 2 особи.
.

26 лютого 2019 року заступник начальника відділу обслуговування громадян №1 Катерина Шевелєва провела виїзний прийом громадян та зустріч із трудовим колективом Золотоколодязьської сільської ради. Фахівець розповіла присутнім про проведення масового перерахунку пенсій в березні 2019, про те, що за рішенням Уряду з 1 березня 2019 року монетизовані житлові субсидії пенсіонерам будуть виплачуватись органами Пенсійного фонду України. Далі спеціаліст управління звернула увагу присутніх на проведення широкомасштабної акції «Допоможи своєму майбутньому!», на переваги отримання пенсії через установи банків, про нові функціональні можливості Веб-порталу Пенсійного фонду України та сучасного безкоштовного онлайн-сервісу інформування громадян шляхом смс-повідомлень. По закінченню заходу Катерина Іванівна відповіла на всі питання та роздала тематичні буклети і листівки для самостійного ознайомлення.

Проблема тіньової заробітної плати порушується в Україні досить давно. Пенсійний фонд впливає на сформовану негативну тенденцію у сфері трудових відносин шляхом проведення аналізу відомостей з реєстру застрахованих осіб по кожному громадянину. З метою захисту трудових прав працівників, легалізації заробітної плати та забезпечення пенсійних прав застрахованих осіб управлінням налагоджене співробітництво з контролюючими органами, з органами влади та місцевого самоврядування, соціальними партнерами (створена міжвідомча робоча група з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати), постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед населення.
У результаті проведених заходів у 2018 році спостерігаються позитивні тенденції:
- кількість суб’єктів господарювання, які нараховують заробітну плату на рівні або менше законодавчо встановленого мінімуму станом на 01.01.2019 зменшилась на 53 (або на 14 %) у порівнянні з 2017 роком та становить 322 суб’єкти;
- кількість найманих працівників, які отримують заробітну плату на рівні або менше законодавчо встановленого мінімуму станом на 01.01.2019 зменшилась на 70 осіб (або на 3,2 %) у порівнянні з 2017 роком та становить 2092 особи;
- легалізовано 995 робочих місць, що дало можливість додатково отримати єдиного соціального внеску на суму 859,2 тис.грн.

Шановні роботодавці, потурбуйтесь про соціальну захищеність ваших працівників і пам'ятайте, що бізнес має бути не лише законослухняним, але і соціально відповідальним! Не залишайте людей, які працюють поруч з вами кожен день без соціальних гарантій! Пам’ятайте, що від розміру та своєчасності виплати заробітної плати залежить не тільки стабільність надходжень до місцевих бюджетів, а й підвищення добробуту кожного громадянина країни!