Право на обчислення пенсії відповідно до статті 8 Закону України “Про підвищення престижності шахтарської праці” ( далі - Закон 345 ) мають працівники, що видобувають вугілля, залізну руду, руди кольорових і рідкісних металів, марганцеві та уранові руди, працівники шахтобудівних підприємств, які відпрацювали повний робочий день  на підземних роботах за списком № 1 виробництв, робіт, професій посад, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України (чоловіки не менш 15 років, жінки - 7,5 років).

Мінімальний розмір пенсії шахтарям встановлюється у розмірі 80 відсотків середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як  три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.

 Дія статтей 1 та 8 Закону 345 поширюється на працівників, передбачених пунктами «а», «б», «в» та не поширюється на працівників, передбачених пунктами «г», «д», «е» підрозділу 1 «Підземні роботи в шахтах, рудниках і копальнях на видобуванні корисних копалин, в геологорозвідці, на дренажних шахтах, на будівництві шахт, рудників, копалень» розділу 1 «Гірничі роботи» Списку № 1 виробництв, робіт, професій посад, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день  дає право на пенсію за віком на пільгових умовах затверджених постановами № 1173, № 10, № 162, № 36, № 461.       До працівників, зайнятих повний робочий день під землею обслуговуванням осіб, на яких поширюється дія Закону 345, віднесено медперсонал підземних пунктів охорони здоров’я. Але внесеними змінами до статті 1 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» і статті  28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі Закон 1058) передбачалося обчислення пенсії такій категорії пенсіонерів в розмірі не менше трьох прожиткових мінімумів, встановлених для осіб, які втратили працездатність.      Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03.10.2017 № 2148-VIII внесено зміни до абзацу третього частини першої ст.28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо встановлення особам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці», мінімальний розмір пенсії за віком у розмірі 80 відсотків заробітної плати застрахованої особи, визначеної відповідно до статті 40 Закону 1058.          Отже зазначена норма застосовується при зверненні за призначенням пенсії за віком після 11.10.2017 та при зверненні за перерахунком пенсії відповідно до частини 4 статті 42 Закону 1058 або у разі перерахунку пенсії відповідно до абзацу 5 частини 4 статті 42 Закону 1058.  

На виконання Заходів щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків в діяльності Добропільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, Закону України «Про запобігання корупції», інших нормативно-правових актів антикорупційного характеру Добропільським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області організовано роботу, спрямовану на своєчасне виявлення, усунення та мінімізацію корупційних ризиків, причин, запобігання корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів.
З початку поточного року в управлінні проводилась інформаційна робота з державними службовцями з метою підвищення рівня знань антикорупційного законодавства. Так за період з січня по березень 2019 року в управлінні проведено 5 технічних навчань, на апаратних нарадах з керівниками структурних підрозділів, доводиться інформація з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства.
Для забезпечення відкритості та прозорості діяльності державних службовців управління, перевірено своєчасність подання 100 декларацій на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. Здійснюється моніторинг рішень щодо пенсійного забезпечення керівного складу управління, членів їх сімей, з метою контролю за своєчасним вжиттям заходів, спрямованих на запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. Порушень у поточному періоді не встановлено.

18.03.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Неоніли Пітик за участю заступника начальника управління Наталії Громило та керівників структурних підрозділів. Обговорювались питання щодо виконавської дисципліни, організації та проведення заходу «День відкритих дверей», самоперевірки правильності призначення та перерахунків пенсій, ведення діловодства та ін.

18.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь в апаратній нараді при голові Добропільської райдержадміністрації.

18.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь у спільному засіданні депутатських комісій Добропільської міської ради.

19.03.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

20.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик провела зустріч за місцем проживання, виїзний прийом громадян та зустріч у трудовому колективі в Ганнівській сільській раді.

21.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик разом із заступником начальника управління Н.Громило провели «День відкритих дверей» для представників ветеранських організацій м. Добропілля та Добропільського району.

22.03.2019 – пройшла прес-конференція заступника начальника управління Н. Громило.

22.03.2019 – заступник начальника управління Н. Громило взяла участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат з питань стягнення боргу з ЄСВ.

За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 39 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 3 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 516 звернень, що на 74,3 % більше, ніж за попередній тиждень (296 звернень). Прийнято: 48 заяв на перерахунок пенсій, 13 – на первинне призначення пенсії, 2 особи надали заяву про взяття на облік з інших регіонів України, за виготовленням електронного пенсійного посвідчення звернулось 39 осіб, 9 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 40 осіб;
- 51 особа надала заяву-згоду на смс-інформування;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 15 осіб;
- засобом скайп-зв’язку скористалося 8 осіб.

Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що органи Пенсійного фонду України щороку з 1 квітня без додаткового звернення пенсіонера проводять перерахунок пенсії тим особам, які на 1 березня набули право на проведення перерахунку пенсії передбаченого абзацом першим – третім частини четвертої статті 42 зазначеного Закону.
Пенсіонери, які після призначення (перерахунку) пенсій продовжували працювати та набули не менше 24 місяців страхового стажу, мають право звернутися до територіальних управлінь Пенсійного фонду України із заявою для проведення відповідного перерахунку пенсії. При цьому потрібно звернути увагу, що обчислення страхового стажу, який дає право на перерахунок пенсії, здійснюється не раніше дня, що настає за днем, по який обчислено страховий стаж під час призначення (попереднього перерахунку) пенсії.
Якщо ж 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку пенсії) пенсіонер набуває у лютому місяці цього року або до цього, пенсіонеру не обов’язково звертатися до органів Пенсійного фонду із заявою про перерахунок пенсії, оскільки його буде здійснено автоматичним способом з 1 квітня 2019 року, на підставі даних про страховий стаж, наявних у системі персоніфікованого обліку. Зазначений перерахунок провадитиметься на найбільш вигідних для пенсіонера умовах, тобто з урахуванням стажу після призначення (перерахунку) пенсії, або з урахуванням стажу та заробітної плати після призначення (перерахунку) пенсії.

11.03.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Н. Пітик, за участю заступника начальника управління Н. Громило, керівників структурних підрозділів. Обговорювались питання щодо виконавської дисципліни, технавчання працівників відділів по роботі з офісними програмами, проведення декларування працівниками управління, підготовки до відкриття агентського пункту у с. Світле та ін.

11.03.2019 – в.о. начальника управління Неоніла Пітик взяла участь в апаратній нараді при голові Добропільської райдержадміністрації.

12.03.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 Катерина Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

14.03.2019 – начальник відділу обслуговування громадян № 1 Наталя Хничова провела виїзний прийом громадян та зустрічі з трудовими колективами Білозерської міської ради та товариства з додатковою відповідальністю «Шахта Білозерська», а також зустрілась з учнівською молоддю загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів № 13-15, 18 м. Білозерська та провела з ними квест-ігри.

14.03.2019 – проведено зустрічі начальником відділу адміністрування, супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації Ольгою Волошиною та начальником відділу обслуговування громадян № 1 Наталею Хничовою у трудових колективах Добропільського відділення Покровського відділу поліції ГУНП в Донецькій області та загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів № 13-15, 18 м. Білозерська з метою підвищення рівня інформованості громадян щодо нових функціональних можливостей Веб-порталу Пенсійного фонду України, в тому числі запровадження електронних документів з QR-кодом.

15.03.2019 – відбулось урочисте відкриття агентського пункту в с. Світле за участю начальника головного управління ПФУ в Донецькій області Наталії Рад та в.о. начальника Добропільського об’єднаного управління ПФУ Донецької області управління Неоніли Пітик.

11.03 та 15.03.2019 – заступник начальника управління Наталія Громило взяла участь у засіданнях комісій райдержадміністрації та міської ради з питань призначення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

15.03.2019 – заступник начальника фінансово-економічного відділу Олена Соколова взяла участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат з питань стягнення боргу з ЄСВ.
За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 30 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 7 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 296 звернень, що на 9,5 % менше, ніж за попередній тиждень (327 звернень). Прийнято: 25 заяв на перерахунок пенсій, 14 – на первинне призначення пенсії, 54 особи отримали консультації з питань пенсійного забезпечення та 2 особи надали заяви про взяття на облік з інших регіонів України, за виготовленням електронного пенсійного посвідчення звернулась 8 осіб, 9 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 15 осіб;
- прийнято 4 заяви на отримання смс-повідомлень;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 26 осіб;
- за попередній тиждень звернулося 13 осіб на прийом до управління за допомогою скайп-зв’язку.

Для субсидіантів, які не є пенсіонерами

Отримати субсидію ця категорія субсидіантів зможе з 12 числа кожного місяця. Для отримання потрібні лише паспорт та ідентифікаційний код. Якщо субсидіант, який не є пенсіонером, не має поточного рахунку в Ощадбанку. Міністерство соціальної політики надішле адресне повідомлення про суму призначеної субсидії та механізм її виплати через Ощадбанк.
Підкреслюємо, що для зручності необхідно перед відвідуванням банку ПРОЙТИ РЕЄСТРАЦІЮ на офіційному сайті https://www.oschadbank.ua або в Контакт-центрі Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по території Україні). Це дасть субсидіанту змогу самостійно обрати найближче відділення, зручний час та дату отримання субсидії без черг.
При отриманні першої субсидії в грошовій формі через систему грошових переказів «Швидка копійка» субсидіанту буде запропоновано відкрити поточний рахунок. Це дасть змогу при зарахуванні подальших субсидій отримувати від Ощадбанку SMS про надходження субсидії (за умови активованої послуги SMS-банкінгу). Не потрібно буде кожного разу відвідувати відділення для отримання субсидії, вона буде автоматично зараховуватись банком на карту; отримуючи субсидію на карту, клієнт матиме змогу знімати кошти в будь-якому банкоматі, а також зручно та своєчасно оплачувати комунальні послуги в мобільному або інтернет-банкінгу «Ощад 24/7».
При цьому якщо субсидіант, який не є пенсіонером, вже має поточний рахунок в Ощадбанку для виплати соціальної допомоги/депозитів/заробітної плати субсидію автоматично буде зараховано саме на цей рахунок і Ощадбанк надішле SMS про її надходження (за умови активованої клієнтом послуги SMS-банкінгу).

Для субсидіантів – пенсіонерів

! Зазначаємо, що субсидіантам-пенсіонерам НЕ ПОТРІБНО додатково реєструватись для отримання субсидії. Пенсіонери-субсидіанти отримають субсидію одночасно з пенсією через Укрпошту або на свій банківській пенсійний рахунок у звичайні строки (в Ощадбанку або, в якому вони зазвичай отримують пенсію). Субсидіанти-пенсіонери, які отримують пенсію в Ощадбанку, отримають від банку SMS про надходження субсидії (за умови активованої клієнтом послуги SMS-банкінгу).
Клієнти всіх категорій, яким субсидію було призначено до 31 грудня 2018 року отримуватимуть субсидію у грошовій формі з березня 2019 року. Рахунки за комунальні послуги надходитимуть в повному обсязі без урахування субсидії і субсидіант має самостійно і своєчасно оплачувати їх, використовуючи отримані кошти. Кошти, які в нього залишається після отримання субсидії та оплати комунальних послуг (заощаджені за рахунок економічного споживання послуг) він зможе витрачати на власний розсуд.

Хто, коли і як зможе отримати субсидію у грошовій формі?

З початку року Урядом запроваджено механізм надання житлових субсидій у грошовій формі. А з лютого – у готівковій. Тобто зараз надання житлових субсидій здійснюється паралельно за двома механізмами. Громадяни, яким призначено субсидію з 2018 року (це жовтень, листопад, грудень), вже в березні отримають нараховані їм субсидії готівкою. Для осіб, які одержують пенсії, виплата буде здійснюватися через Пенсійний фонд У країни одночасно з виплатою пенсій і у той спосіб, у який вони отримують пенсію (поштою чи через банк).

Особи, які не одержують пенсії, зможуть отримати такі кошти через Ощадбанк (на поточні рахунки або через систему термінових переказів). Отримавши готівкові кошти, громадяни повинні самостійно статити за спожиті комунальні послуги.

Для громадян, які звернулися за призначенням субсидії в поточному році, працює механізм надання субсидій у грошовій формі. За цим механізмом розрахунок з управителями, об 'єднаннями, виконавцями комунальних послуг здійснюється Ощадбанкам шляхом перерахування коштів на їхні рахунки з рахунка для виплати житлових субсидій. Про стан розрахунків за послуги Ощадбанк інформує одержувача субсидії шляхом надсилання йому смс-повідомлення, у якому обов 'язково зазначаються дині про наявний залишок платежу, який громадянин повинен сплатити, за кожним видом послуг. Гоомадяни зобов 'язаиі щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми ж итлової субсидії, перерахованої управителям, об ‘єднанням, виконавцям комунальних послуг.

Зекономлені кошти громадяни зможуть отримати за підсумками опалювального сезону (вони будуть перераховані на поточні рахунки громадян в Ощадбанку).

Чи може людина сама обирати за яким механізмом вона хоче отримувати субсидію?

На жаль, ні. Сьогодні нормативно це не передбачено.

Чи потрібно подавати додаткові документи для отримання субсидії у готівковій формі?

Ні. зараз ніяких документів надавати не потрібно, А от у травні, всі, хто отримає субсидію у готівковій формі, повинні будуть звернутися до управлінь соціального захисту населення з новими заявою та декларацією. Крім того, у разі будь яких змін (у складі сім 'ї чи щодо отриманих послуг, щодо здійснення купівлі чи набуття права на володіння майном тощо) громадяни повинні повідомляти органи соціального захисту населення протягом ЗО календарних днів. У разі зміни стаду сім "і подаються нові заява та декларація.

Чи необхідно громадянам звертатися до Ощадбанку для відкриття рахунків?

Ні, для відкриття рахунків звертатися не потрібно. Тільки для отримання коштів громадянам, які не одержують пенсії.

А яким чином громадяни дізнаються про розмір і термін отримання ними коштів субсидії?

Кожний громадянин отримає персональне повідомлення, в якому будуть зазначені всі необхідні відомості для отримання належних йому коштів субсидії.

Від чого залежить розмір субсидії?

Розмір субсидії визначається окремо для кожного домогосподарства як різниця між розміром плати за житлово-комунальні послуги (в межах соціальних норм та соціальних нормативів) та розміром обов 'язкового відсотка платежу, який, перш за все, залежить від сукупного доходу сім ’ї.

Чи може громадянин витратити отримані кошти на щось інше?

Звісно, якщо людина економно споживала ресурси і після оплати за всі спожиті послуги у неї залишилися зайві кошти, то вона може залишок витратити на свій розсуд.

Слід знати, що Положенням про порядок призначення житлових субсидій визначено, що житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період) у разі наявності простроченої понад місяць заборгованості з оплати 'житлово- комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком на суму понад 340 гри.

Тож питання отримання житлової субсидії в наступному періоді в певній мірі залежить від самих громадян.

В чому переваги нового механізму надання житлових субсидій?

Перевага в тому, що отримавши готівкові кошти, громадянин буде зацікавлений в економному споживанні енергоресурсів, в тому числі шляхом застосування енергозберігаючих технологій.

04.03.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Неоніли Пітик за участю заступника начальника управління Наталії Громило та керівників структурних підрозділів.  Обговорювались питання виконавської дисципліни, своєчасності виплати пенсій та субсидій, активізації роботи з арбітражним керуючим по підприємству банкруту, проведення інформаційно-роз’яснювальних заходів, подальшого удосконалення роботи зі зверненнями громадян та ін.

04.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь в апаратній нараді при голові Добропільської райдержадміністрації.

04.03.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

05.03.2019 – заступник начальника управління Н. Громило взяла участь у заході, присвяченому Міжнародному жіночому дню, який проводив Територіальний центр соціального обслуговування громадян (надання соціальних послуг) Добропільського району.

05.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик разом з представниками управління взяли участь у святковому концерті з нагоди Міжнародного жіночого свята, яке відбулось в Центрі культури та дозвілля м. Добропілля.

06.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик взяла участь у засіданні тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат з питань стягнення боргу з ЄСВ.

06.03.2019 – делегація працівників управління на чолі з в.о. начальника управління Н. Пітик була запрошена на урочистий захід з нагоди жіночого свята 8 березня, яке відбулось в залі засідань Добропільської райдержадміністрації.

07.03.2019 – в.о. начальника управління Н. Пітик, заступник начальника управління Н. Громило разом з керівниками структурних підрозділів привітали жінок управління зі святом Міжнародного жіночого дня, нагородили грамотами кращих працівників та оголосили подяки.

07.03.2019 – делегація працівників відділу обслуговування громадян № 2 була запрошена на святковий концерт «Чарівна жінка Весна», який відбувся в залі Олександрівської школи мистецтв.

07.03.2019 – за ініціативи профспілкового комітету в управлінні було організовано театралізоване дійство з приводу святкування Масляної.

За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 15 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 7 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 327 звернень, що на 0,3 % менше, ніж за попередній тиждень (362 звернення). Прийнято: 26 заяв на перерахунок пенсій, 15 – на первинне призначення пенсії, 4 особи надали заяву про взяття на облік з інших регіонів України, за виготовленням електронного пенсійного посвідчення звернулась 1 особа, 7 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 24 особи;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 27 осіб;
- засобом скайп-зв’язку скористалася 1 особа.
.