Вимога щодо нарахування ЄСВ з мінімальної зарплати

 

Застосовується

Не застосовується

Якщо працівника прийнято з першого робочого дня та звільнено останнім робочим днем звітного місяця

До заробітної плати з джерела не за основним місцем роботи (базою нарахування ЄСВ є отриманий дохід (прибуток) незалежно від його розміру)

Якщо працівник (за основним місцем роботи) працює на умовах неповного робочого часу

До заробітної плати (доходу) працівника-інваліда, який працює на підприємстві, в установі або організації, де застосовується ставка 8,41 %

Якщо працівник частину місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати* (база нарахування ЄСВ не перевищує розміру мінімальної зарплати)

До заробітної плати (доходів) працівників всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, де застосовується ставка 5,3 %

Для працівників, які виконують на тому самому підприємстві, в установі, організації поряд зі своєю основною роботою, додаткову роботу за іншою професією (посадою) (оскільки це є основним місцем роботи)

До заробітної плати (доходу) підприємств та організацій, громадських організацій інвалідів, де застосовується ставка 5,5 % (для працюючих інвалідів)

Для працівника (за основним місцем роботи), який відпрацював частину місяця, а іншу частину перебував на лікарняному, де загальна сума нарахованого доходу (сума зарплати за відпрацьований час та лікарняного) не перевищує розміру мінімальної зарплати

До працівників, яким надано відпустки без збереження заробітної плати на період проведення АТО у відповідному населеному пункті з урахуванням часу, необхідного для повернення до місця роботи, але не більш як 7 календарних днів після прийняття рішення про припинення АТО

Для працівника (за основним місцем роботи), який перебував на лікарняному повний місяць, у якому сума нарахованого лікарняного менше за мінімальний розмір зарплати, встановленої законом на місяць, за який нараховується зарплата (дохід)

Якщо працівника прийнято не з першого робочого дня та звільнено не останнім робочим днем звітного місяця

Якщо після розподілу лікарняного (суми допомоги по тимчасовій непрацездатності відносяться до того місяця, за який вони нараховані) загальний дохід за місяць становить менше мінімального розміру

Якщо працівник повний місяць перебував у відпустці без збереження заробітної плати (база нарахування ЄСВ відсутня)

Для працівників, які перебували у щорічних відпустках (на дітей, чорнобильських), у разі якщо фактична база нарахування ЄСВ менше мінімальної зарплати

Для працівника (за основним місцем роботи), у якого початок та закінчення лікарняного припадають на різні місяці, ЄСВ у місяці початку лікарняного нараховується за фактично відпрацьований час, оскільки загальна сума доходу ще не є відомою (суму лікарняних буде визначено після надання листка непрацездатності)

Якщо сума допомоги по вагітності та пологах (відноситься до місяців, за який її нараховано) у якомусь місяці менше**

Якщо нараховуємо зарплату зовнішньому суміснику (неосновне місце роботи) (ЄСВ нараховується на фактичний дохід)

У разі звільнення або прийняття працівника на основне місце роботи за умови відпрацювання ним всіх робочих днів звітного місяця за графіком роботи

 

Якщо працівник-інвалід працює у ФОП (ставка ЄСВ — 22 %)

 

Якщо працівник частину місяця перебував у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку

 

Якщо у працівника протягом місяця були прогули

 

Якщо працівник частину місяця хворів і не надав роботодавцю лікарняний лист

 

Якщо працівник частину місяця хворів, а допомогу по тимчасовій непрацездатності нараховано в розмірі 50 (60, 70) % середньої заробітної плати

 

*Крім відпустки без збереження заробітної плати на період проведення АТО.


**Якщо листок непрацездатності у зв’язку з вагітністю та пологами відкрито у минулому році, а дата його закриття припадає на поточний календарний рік, і періоди перебування на лікарняному по вагітності та пологах припадають на зміну розміру мінімальної зарплати, а базу нарахування ЄСВ суми допомоги по вагітності та пологах розраховано виходячи з розміру мінімальної зарплати, що діяв на дату нарахування таких сум, необхідно у місяці, у якому змінено розмір мінімальної зарплати, здійснити донарахування ЄСВ виходячи із зміненого розміру мінімальної зарплати за місяці, за які нараховано суми допомоги по вагітності та пологах

Заступник начальника

фінансово-економічного відділу                                      О. СОКОЛОВА

При нарахуванні заробітної плати своїм працівникам роботодавці незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, є платниками єдиного внеску (п. 1 частини першої ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», далі - Закон).
Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону про оплату праці, та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (п. 1 частини першої ст. 7 Закону).

Відповідно до статті 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» з метою підвищення ефективності роботи управління зі зверненнями громадян, об’єктивного та вчасного їх розгляду згідно з вимогами законодавства України в управлінні працюють телефони «Гарячої лінії».  «Гаряча лінія» функціонує з метою встановлення додаткових гарантій прав громадян на звернення з питань, що належать до повноважень Пенсійного фонду України.
Основними завданнями роботи телефонних «Гарячих ліній» є надання довідково-консультативної допомоги громадянам, які звертаються на телефонні «Гарячі лінії» з питань, що стосуються пенсійного забезпечення; прийняття, реєстрація та облік пропозицій, заяв і скарг громадян з питань, що стосуються пенсійного забезпечення. Звернення, в яких порушено питання довідкового та консультативного характеру, і які не потребують додаткового вивчення, вирішуються безпосередньо при реєстрації звернень шляхом надання консультації спеціалістом під час телефонної розмови.
Звернення, в яких порушуються питання, що потребують детальнішого (додаткового) вивчення та опрацювання, запрошуються на особистий прийом.  Анонімні повідомлення не реєструються і не розглядаються. Протягом 2019 року в управлінні зареєстровано 646 звернень на «Гарячі телефонні лінії» з них 92 звернення надійшло від пенсіонерів-інвалідів. Слід зазначити, що звернення надходять і на телефони «Гарячих ліній» Пенсійного фонду України та головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області. Так, на відповідну дату надійшло 103 звернення на «Урядову гарячу лінію».
Прийом телефонних дзвінків на «Гарячі телефонні лінії» проводиться з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00 год., у п’ятницю – з 8:00 до 16:00 год. (за винятком святкових і вихідних днів) за номерами телефонів:

- (06) -277-2-89-04 (06) -277-2-89-05 (м. Добропілля),
- (06) -269-2-15-83(смт. Олександрівка),
- (097) - 451-36-89(м. Слов’янськ),
- 1545 (м. Київ).

09.09.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Н. Корнєєвої з керівниками структурних підрозділів.

10.09.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

10.09.2019 – пройшли зустрічі, квест-ігри з учнівською молоддю Шахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Добропільської районної ради, проведені заступником начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєвою.

10.09.2019 – заступник начальника фінансово-економічного відділу О.Соколова взяла участь у засіданні наради при в.о. голови Добропільської райдержадміністрації.

10.09.2019 – начальник відділу адміністрування, супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації О.Волошина провела зустріч з трудовим колективом Добропільської міськрайонної філії державної установи "Донецький обласний лабораторний центр міністерства охорони здоров`я України".

11.09.2019 – начальник відділу обслуговування громадян № 2 М.Козієва провела виїзні прийоми громадян та зустрічі з представниками трудових колективів в Олександрівській територіальній громаді (с. Високопілля та Золоті Пруди).

12.09.2019 – відбулося засідання координаційної ради за участю в.о. начальника управління Н.Корнєєвої, начальника відділу обслуговування громадян № 1 Н. Хничової, начальника відділу адміністрування, супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації О. Волошиної та представників ветеранських організацій м. Добропілля та Добропільського району.
13.09.2019 – заступник начальника фінансово-економічного відділу О. Соколова провела зустріч з трудовим колективом приватного акціонерного товариства "Добропільський комбінат хлібопродуктів".
За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 5 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 4 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 328 звернень, що на 1 % менше, ніж за попередній тиждень (331 звернення). Прийнято: 30 заяв на перерахунок пенсій, 20 – на первинне призначення пенсії, за виготовленням пенсійного посвідчення звернулось 30 осіб, 1 особа звернулась за виготовленням електронного пенсійного посвідчення, 3 – за поновленням виплати пенсій, 3 заяви – про взяття на облік ВПО;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 15 осіб;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 10.

Згідно проведеного аналізу виконання бюджету Добропільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області за перше півріччя 2019 року доходи, з врахуванням залишку на початок року (618,1 тис.грн.) та коштів, отриманих по перерозподілу (646674,0 тис.грн.), склали 1138611,5 тис.грн. У порівнянні з відповідним періодом 2018 року загальні надходження до бюджету збільшились на 132973,4 тис.грн., або на 13,2%. Найбільш питому вагу у загальному обсязі надходжень становлять кошти отримані по перерозподілу – 56,8% , кошти Державного бюджету України – 38,6%, власні надходження становлять 3,8%.
Протягом першого півріччя 2019 року власні надходження склали 43531,3 тис.грн., або 103,6% до планових показників. У порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження власних коштів збільшились на 1826,8 тис.грн., або на 4,3% .
Найбільша питома вага у складі власних надходжень - це кошти підприємств на покриття фактичних витрат на виплату та доставку пенсій працівникам, зайнятим на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 – 89,1% , другий за розміром показник - кошти підприємств на покриття фактичних витрат на виплату та доставку пенсій працівникам, зайнятим на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 2 – 10,6 %, кошти банків за користування тимчасово вільними коштами Пенсійного фонду та інші власні доходии – 0,3%. Видатки бюджету за перше півріччя склали 1 086 350,6 тис.грн. Питома вага в структурі видатків на виплату пенсій та грошової допомоги по видах виплат: видатки за рахунок власних надходжень складають – 66,2 % та видатки за рахунок коштів Державного бюджету України – 33,8 %. Забезпеченість загальної потреби на виплату пенсій та грошової допомоги за рахунок власних надходжень за перше півріччя 2019 року становить 4,0 %, забезпеченість власними коштами видатків за рахунок власних надходжень – 6,1%.
Станом на 01.07.2019 року кількість одержувачів пенсій та грошової допомоги становить 38214 осіб з середньомісячним розміром пенсійної виплати 4732,9 грн. В порівнянні з даними на 01.07.2018 р. вказані показники збільшились на 294 особи та 403,79 грн. відповідно Кількість одержувачів пенсій через установи банків в порівнянні з відповідним періодом 2018 року збільшилась на 1693 особи та складає 72,9% від загальної чисельності пенсіонерів.
Результатом збільшення пенсійних виплат через установи банків є ріст економії коштів Пенсійного фонду по перерахунку поштового збору. Економія коштів за шість місяців 2019 року склала 9433,8 тис.грн. Управління забезпечило роботу з виконання бюджету, надходження усіх визначених законодавством доходів та цільового і ефективного витрачання коштів.  Основним підсумком роботи управління за звітний період є забезпечення виплати в повному обсязі пенсій та грошової допомоги пенсіонерам з урахуванням усіх передбачених перерахунків.

27.08.2019 відбулась апаратна нарада під головуванням в.о. начальника управління Н. Пітик з керівниками структурних підрозділів.

27.08.2019 – в.о. начальника управління Н.Пітик провела робочу нараду з головою організації ветеранів Добропільського району М. Болотовою з питань обслуговування пенсіонерів та проведення спільних заходів.

27.08.2019 – заступник начальника відділу обслуговування громадян № 1 К. Шевелєва надала консультації мешканцям Шахівської сільської ради в Центрі надання адміністративних послуг.

28.08.2019 – начальник відділу обслуговування громадян № 1 Н.Хничова провела зустріч з представниками трудових колективів Добропільського виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства КП "Компанія "Вода Донбасу" та комунального некомерційного підприємства «Добропільського центру первинної медико-санітарної допомоги» Добропільської міської ради з метою підвищення рівня інформованості громадян щодо нових функціональних можливостей Веб-порталу Пенсійного фонду України – звернення громадян за призначенням пенсії в «один дотик».

28.08.2019 – начальник відділу адміністрування, супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації О.Волошина провела зустріч з представниками трудового колективу ПАТ «ДТЕК Октябрська ЦФЗ».

За минулий тиждень:
- до керівництва управління на особистий прийом звернулось 7 осіб;
- працівники юридичного відділу взяли участь у 8 судових засіданнях по захисту прав ПФУ як державного органу;
- відділом обслуговування громадян № 1 зареєстровано 253 звернення, що на 24,25 % менше, ніж за попередній тиждень (334 звернення). Прийнято: 18 заяв на перерахунок пенсій, 18 – на первинне призначення пенсії, за виготовленням пенсійного посвідчення звернулось 22 особи, 4 особи звернулись за виготовленням електронного пенсійного посвідчення; 3 – за поновленням виплати пенсій;
- на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за тиждень зареєстровано 18 осіб; прийнято 53 заяви на смс-інформування;
- кількість громадян, які отримали консультації та надали необхідні документи за допомогою електронної черги, складає 4.

Начальник відділу адміністрування, супроводження інформаційних систем, електронних реєстрів та захисту інформації Ольга Волошина провела зустріч та заняття «Школа майбутніх пенсіонерів» для працівників ПАТ «ДТЕК Октябрської ЦФЗ». Під час заходу фахівець розповіла про основні аспекти пенсійного забезпечення в Україні, види пенсійних виплат, умови їх призначення, ознайомила з поняттями пенсійний вік, страховий стаж, звернула увагу на легальну зайнятість.
Ольга Волошина розповіла присутнім про нову послугу – звернення громадян за призначенням пенсії в «один дотик» через вебпортал електронних послуг та пояснила зручність процедури подання документів не виходячи з дому за умови наявності необхідних сканованих документів, заяви та електронного цифрового підпису. Присутні переглянули презентаційні матеріали та обговорили питання, які виникли під час бесіди.