У зв’язку з наближенням осінньо-зимового періоду актуальним для багатьох громадян стає питання оплати житлово-комунальних послуг.

Програма житлових субсидій допомагає громадянам, які не можуть самостійно сплачувати за житлово-комунальні послуги. Розмір державної допомоги залежить від розміру сукупного доходу домогосподарства.

Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (із змінами) (далі - Положення), житлова субсидія призначається за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов’язкового відсотка платежу, установленого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України.

Пунктом 9 Положення передбачено, що призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення.

У сільській місцевості заяви громадян з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, визначеними виконавчими комітетами селищних і сільських рад, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.

У разі утворення об’єднаної територіальної громади заяви з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, що визначені виконавчими органами ради об’єднаної територіальної громади, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.

Інформація про призначені житлові субсидії вноситься структурним підрозділом з питань соціального захисту населення до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.

Для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання) заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами. У разі наявності додаються копія договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, договір наймання (оренди) житла.

Заява та декларація можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням кваліфікованого електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

Відповідно до підпункту 5 пункту 14 Положення, житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.

До суми такої заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу не включається заборгованість, що нарахована за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ “Ощадбанк” (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі).

Разом з тим, за наявності заборгованості житлову субсидію може бути призначено на наступний період за рішенням відповідних комісій, утворених районними держадміністраціями, виконавчими органами міських рад, на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства, з урахуванням конкретних обставин, що склалися. Таким чином, найбільш вразливі категорії населення забезпечуються державною підтримкою.

Крім того існує механізм реструктуризації заборгованості споживачів з оплати житлово-комунальних послуг на підставі укладеного договору з виконавцями цих послуг.

Також постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 247 «Про особливості надання житлових субсидій» передбачено на період карантину додаткові заходи щодо соціального захисту осіб, яких звільнено з роботи у зв’язку з карантином (врахування до їхнього доходу під час призначення житлової субсидії розміру допомоги по безробіттю замість заробітної плати, яку вони отримували за попереднім місцем роботи).

Управління соціального захисту населення Добропільської районної державної адміністрації нагадує, що всі, хто мають право на отримання субсидії, можуть оформити її онлайн. Для цього необхідно перейти на офіційний веб-сайт Міністерства соціальної політики України, зареєструватись за допомогою електронного підпису чи BankID, заповнити Заяву про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та Декларацію про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

В умовах встановлення карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, Міністерство соціальної політики України провело роботу щодо опрацювання програмного забезпечення електронного сервісу в частині надання можливості прикріплення в електронному вигляді сканованих документів до Заяви про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі та Декларації про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

В електронному сервісі передбачено можливість приєднання файлу із сканованою копією документу, який належить до одного з зазначених видів (в .pdf-форматі):
- документи, які підтверджують фактичне місце проживання особи, відмінне від адреси реєстрації за адресою домогосподарства;
- договір оренди житлового приміщення;
- документи, що підтверджують факт надання особою соціальних послуг;
- довідка про доходи, інформація про які відсутня в ДПС та Пенсійному фонді України;
- документи, що підтверджують факт перебування особи в складних життєвих обставинах;
- інше.

На електронну пошту має прийти повідомлення про реєстрацію звернення. Але якщо цього не відбулося протягом доби, рекомендуємо заповнити заяву повторно. Рішення з приводу надання допомоги має надійти протягом декількох тижнів після реєстрації звернення.

1. Звернутися до уповноваженої особи з питань соціального захисту населення (при собі мати паспорт, ідентифікаційний номер, номер особового рахунку (електроенергія, вода, вивіз сміття), паспортні дані членів сім’ї заявника).

2. Заповнити Заяву і Декларацію про доходи.

3. В Заяві обов’язково потрібно вказати номер мобільного телефону!

4. Для отримання субсидії у грошовій готівковій формі додаткову заяву надавати не потрібно!

5. Уповноважена особа з питань соціального захисту населення передає заповнені Заяву та Декларацію до управління соціального захисту населення Добропільської райдержадміністрації.

6. Спеціалісти з призначення субсидій розраховують субсидію та приймають рішення про її призначення (непризначення), про що повідомляють шляхом надання відповідного повідомлення.

Управління соціального захисту населення Добропільської районної державної адміністрації повідомляє, що 27 грудня 2019 року Урядом прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 1123 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848», якою спрощено умови призначення житлових субсидій окремим категоріям громадян.

Зокрема, під час призначення житлової субсидії не враховуються доходи одного з подружжя, якщо обом більше 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства.

У сільській місцевості заяви громадян з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.

У разі утворення об’єднаної територіальної громади заяви з необхідними документами для призначення житлових субсидій приймаються уповноваженими особами, та передаються відповідним органам соціального захисту населення.

Громадянам, які одержували житлову субсидію на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та на оплату житлово-комунальних послуг і у яких відсутня заборгованість, житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг у наступному календарному році призначається у грошовій готівковій формі.

Субсидія не призначатиметься якщо структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад два місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг.

Якщо під час отримання житлової субсидії змінився склад сім’ї, склад зареєстрованих у житловому приміщенні, набір житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб з датою випуску до 5 років (крім мопеда та причепа), було придбано майно, товари або сплачено послуги на суму понад 50 тисяч гривень - слід протягом 30 календарних днів – не пізніше - повідомити про це органи соціального захисту.

Нагадуємо, що житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається один раз на календарний рік за особистим зверненням громадян.

У разі виникнення питань щодо призначення житлових субсидій жителі Добропільського району мають можливість отримати детальну консультацію у спеціалістів з призначення субсидій на особистому прийому за адресою: місто Добропілля, вул. Першотравнева, 83 або за телефоном 2-79-17.

1. Заява на призначення субсидії: хто її має подавати?
Заява та декларація на призначення субсидії подається уповноваженою на це особою сім’ї (домогосподарства), яка звертається за призначенням субсидії вперше.

Отримувачам, яким у травні субсидію було призначено на новий період – 2019-2020рр – на цей опалювальний сезон її розмір розрахують автоматично, до уваги братимуться доходи 1-2 кварталів 2019 року. Для тих, хто вийшов на пенсію в 2019 році - замість доходів за два квартали можна врахувати пенсію за серпень.

Але є певні категорії громадян, яким для перепризначення житлової субсидії слід повторно подати Заяву та Декларацією про доходи.

Передусім це ті отримувачі, чиї справи розглядала Комісія, а також орендарі житла, внутрішньо переміщені особи та ті домогосподарства, в яких з жовтня 2018 року відбулися зміни у складі сім’ї. Повторно з документами необхідно буде звернутися також сім’ям, яким субсидію було призначено на фактично проживаючих в помешканні осіб, та сім’ям, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати. Це стосується і тих сімей та домогосподарств, де є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який декларуються доходи.

2. Декларуємо доходи і витрати: на що звернути увагу?
До заповнення Декларації про доходи і витрати заявникам слід поставитися з особливою відповідальністю - адже на підставі внесених у неї даних держава виділяє гроші платників податків.

Слід ретельно задекларувати види та суми доходів, інформація про які відсутня в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та Державному реєстрі соціального страхування. Це може бути дохід від здачі майна в оренду, доходи від реалізації власної продукції, майно, недекларовані доходи, отримані під час роботи по договору цивільно-правового характеру, або стипендії, які отримують студенти – члени сім’ї одержувача субсидії, інші надходження (у тому числі - закордонні перекази). Як свідчить практика – саме ці доходи найчастіше якраз і «забувають» вказати у декларації неуважні отримувачі.

Ще одне типове порушення, що призводить до припинення надання допомоги –невірно вказаний майновий стан.

3. Дані про членів сім’ї – не забуваємо вказати всіх
Декларація про доходи подається щодо зареєстрованих та членів сімей всіх осіб із складу домогосподарства не залежно від місця проживання, які досягли 14-річного віку. Тобто, навіть у разі, якщо члени сім’ї (чоловіка, дружини, неповнолітні діти) проживають в іншому місці, інформацію щодо них все одно слід вказувати у декларації. А відносно тих, хто зареєстрований за адресою домогосподарства, але там не проживає, слід вказати «не проживає» у графі «примітки».

4. Про зміни - повідомляємо вчасно!
Якщо під час отримання житлової субсидії у вас змінився склад сім’ї, склад зареєстрованих у житловому приміщенні, набір житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб з датою випуску до 5 років, було придбано майно, товари або сплачено послуги на суму понад 50 тисяч гривень - слід повідомити про це орган, що призначив вам субсидію. І зробити це протягом 30 календарних днів - не пізніше!

5. Стежимо, щоб не було заборгованості
Якщо загальна сума заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг перевищить 20 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340 гривень) - субсидію призначено не буде. Заборгованість слід сплатити або укласти договір про її реструктуризацію, а якщо ви з нею не згодні - оскаржити у судовому порядку. Але навіть за наявності боргу субсидія може бути призначена рішенням комісії у виняткових випадках з урахуванням конкретних обставин, що склалися - з цього та інших питань вас проконсультують у місцевому управлінні соціального захисту населення.

Також нагадуємо, що З жовтня 2019 року в Україні стартувала монетизація пільг. Тим пільговикам, які бажають отримувати свою пільгу готівкою, потрібно до 15 жовтня звернутися в управління соціального захисту, написати заяву, в якій зазначити реквізити банківського рахунку чи побажання отримувати кошти через Укрпошту. Після цього пільгу виплачуватимуть готівкою.

Уряд розширив перелік банків, через які українці можуть отримувати монетизовану субсидію. Це може бути один з 38 уповноважених банків на здійснення соціальних виплат.

Починаючи з жовтня поточного року виплату готівкових субсидій здійснюватимуть місцеві органи соціального захисту населення. Для цього Пенсійний фонд надасть виплатні реквізити (рахунки в уповноважених банках або почтові реквізити), на які пенсіонери отримують пенсію.

Тим, хто ще не на пенсії, виплата здійснюватиметься на відкриті раніше рахунки в Ощадбанку. Але якщо субсидіант бажає отримувати монетизовану допомогу на оплату комунальних послуг у іншій банківській установі - йому потрібно із відповідною заявою звернутися в управління соцзахисту. Разом із заявою потрібно надати реквізити рахунку в уповноваженому банку, в якому є бажання одержувати субсидію готівкою.

Одержувачі субсидії, у яких відсутні рахунки в уповноважених банках до надання інформації про платіжні реквізити отримуватимуть монетизовану субсидію через Укрпошту за адресою, вказаною при звернення за субсидією.

Тим, кому призначено безготівкову форму допомоги, а це ті домогосподарства, які мають борги за комунальні послуги, отримуватимуть субсидію виключно через Ощадбанк.

Зимову субсидію управління соцзахисту поснуть розраховувати у жовтні на основі доходів, отриманих у 1-2 кварталах 2019 року.

Монетизовану субсидію можна отримувати через будь-який з нижче перелічених банків:

АТ "Укрексімбанк"
АТ "Ощадбанк"
АТ КБ "ПРИВАТБАНК"
АТ АБ "Укргазбанк"
АТ "УКРСОЦБАНК"
АТ "Райффайзен Банк Аваль"
АТ "КРЕДОБАНК"
АТ "УкрСиббанк"
АТ "Ідея Банк"
АТ "КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК"
АТ "ПІРЕУС БАНК МКБ"
АТ "АЛЬФА-БАНК"
АТ "ОТП Банк"
АТ "Банк Альянс"
АТ АКБ "Львів"
АТ АКБ "ІНДУСТРІАЛБАНК"
АТ "МТБ БАНК"
АТ АБ "ПІВДЕННИЙ"
А Т"Полтава-банк"
АТ "ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК"
АТ "СХІДНО-УКРАЇНСЬКИЙ БАНК "ГРАНТ"
АТ "Юнекс Банк"
АТ "Комерційний Індустріальний Банк"
АТ "Універсал Банк"
АТ "АКБ "РАДАБАНК"
АТ "БАНК ВОСТОК"
АТ "МОТОР-БАНК"
АТ "КБ "АКОРДБАНК"
АТ "КРИСТАЛБАНК"
АТ "БАНК СІЧ"
АТ "БАНК "КЛІРИНГОВИЙ ДІМ"
АТ "МЕТАБАНК"
АТ "МІЖНАРОДНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ БАНК"
АТ "ПРАВЕКС БАНК"
АТ "ТАСКОМБАНК"
АТ "УКРБУДІНВЕСТБАНК"
АТ «АКЦЕНТ-БАНК» (АТ «А-БАНК»)
АТ «АГРОПРОСПЕРІС БАНК» (АТ «АП БАНК»)

Із наближенням опалювального сезону Міністерство соціальної політики отримує все більше запитань від громадськості щодо теми субсидій на житлово-комунальні послуги.

“У проекті бюджету на 2020 рік закладено 47 628,6 млн грн на виплату пільг та субсидій. Цієї суми вистачить для задоволення потреб усіх категорій населення, які потребуватимуть державної допомоги з оплатою комунальних послуг”, - підкреслює міністр соціальної політики України Юлія Соколовська.

Більше того, сьогодні оформити субсидію можна навіть через мережу Інтернет.

Для цього потрібно:

1. Зайти на сайт Міністерства соціальної політики України (https://www.msp.gov.ua/ ) у рубрику «Е-Сервіси»

2. У рубриці «Е-Сервіси» обираємо «Субсидії»

3. Нас автоматично переводить на сайт https://subsidii.mlsp.gov.ua/ ), де потрібно заповнити форму, а саме обрати 1 з трьох способів реєстрації.

На стартовій сторінці Системи надання послуги попередньої реєстрації документів про призначення житлової субсидії, Заявнику пропонується обрати один з варіантів реєстрації/входу

У разі обрання «реєстрація або вхід з ідентифікацією електронним цифровим підписом» та «реєстрація або вхід з ідентифікацією BankID», подання та підписання документів відбувається виключно в електронному вигляді без необхідності особистого відвідування управління соціального захисту.

У разі обрання «реєстрація або вхід за адресою електронної пошти» зазначено, що необхідно подати документи у паперовій формі (після заповнення форми на сайті вам прийде ПДФ-версія документу, яку потрібно буде роздрукувати, підписати і занести у орган соціального захисту).

Після успішного входу в систему буде здійснено перехід до заповнення електронних форм:
- Заяви про призначення та надання у грошовій формі через (зазначається відділення банку),
- Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії

Після заповнення всіх необхідних реквізитів необхідно перевірити та підтвердити правильність внесених даних, та подати документ.

Результат

В результаті на електронну адресу надійде повідомлення:

1) вашу електронну заяву на призначення житлової субсидії було успішно зареєстровано. Її номер – 1111111111111.
Про всяк випадок збережіть його.
2) Розглядатиме заяву саме той орган соціального захисту населення, який ви зазначили при заповненні електронної форми.
3) У разі, якщо ви не використовували електронного цифрового підпису, вам доведеться особисто звернутися до органу соціального захисту населення, аби власноруч підписати документи.
4) Найближчим часом наші співробітники зв’яжуться з вами, аби узгодити дату і час вашого візиту.
5) До цього листа також додані копії поданих вами документів.