Інформаційно – аналітична довідка про підсумки роботи із зверненнями громадян в Добропільській райдержадміністрації за І півріччя 2019 року

На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2018 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в райдержадміністрації проведено роботу щодо розгляду звернень громадян.
За підсумками І півріччя 2019 року до райдержадміністрації від жителів району спостерігається зменшення надходжень звернень громадян. За звітний період надійшло 94 звернення (за І півріччя 2018 року – 100), з них 42 письмових звернення та 52 усних ( 16 - під час особистих прийомів, 3 – під час проведення спільного прийому громадян, 33 – через урядову «гарячу лінію», 3 – «Телефон довіри», 7 – від департаментів ДОДА, 30 – від осіб, які потребували безоплатної первинної правової допомоги, по одному зверненню – надійшло поштою та від інших організацій, установ ), з них 3 дублетних звернення та 1 масове.
Протягом І півріччя 2019 року громадяни порушили 102 питання, що на 26% менше, ніж за такий період минулого року. Найбільше громадян хвилюють питання соціального захисту населення (20%) комунального господарства (18%), аграрної політики та земельних відносин (12%), освіти (8%). Також мешканці району звертаються з питань, що стосуються охорони здоров’я та діяльності органів місцевого самоврядування – по 4 %, житлової політики – 3%, праці і заробітної плати – 2%, питання екології – 1%, 28% - інші питання (в т.ч. щодо надання безоплатної первинної правової допомоги ).
Якщо розглянути детальніше питання соціального захисту, з якими громадяни звертаються до райдержадміністрації, то найбільше їх турбують питання виплати пенсії, соціальної та матеріальної допомоги, невиконання батьками своїх батьківських обов’язків. Найчастішими проблемами в комунальному господарстві залишаються питання водопостачання, вуличного освітлення, ремонту доріг. Систематичні зміни земельного законодавства породжують збільшення кількості звернень щодо розгляду питань земельних відносин. З метою зменшення надходжень кількості звернень з соціальних питань в районі працює виїзний Мобільний соціальний офіс, діяльність якого направлена на покращення надання соціальних послуг населенню безпосередньо за місцем проживання.
За І півріччя 2019 року працівниками управління соціального захисту населення здійснено 76 виїздів, прийнято 785 громадян.
Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, 21,3 % вирішені, на 72,3 % надані роз’яснення, 6,4% у стадії розгляду.
Протягом звітного періоду проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян у відділі освіти райдержадміністрації, виконкомах Ганнівської, Золотоколодязької, Світлівської, Нововодянської сільських та Святогорівської селищної рад. Результати перевірок заслухані на засіданні комісії у червні 2019 року.
Інформування населення щодо стану організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністрації проводиться шляхом оприлюднення відомостей на офіційному веб-сайті райдержадміністрації та розміщення відомостей на інформаційних стендах у виконкомах сільських та селищної рад. З працівниками райдержадміністрації, секретарями сільських, селищної рад, сільськими, селищним головами систематично проводяться навчання, семінар-наради щодо вивчення законодавства про звернення громадян, ведення діловодства та організації роботи зі зверненнями громадян.